Water

Water verbruiken we direct: door te drinken en om schoon te maken. Ons grootste waterverbruik is indirect. Dit wordt verbruikt bij de productie van goederen. Op school kunnen we zowel het directe waterverbruik (toiletruimte) als het indirecte waterverbruik terugdringen (papierverbruik, de kantine en frisdrankautomaten).

Bij het thema WATER ga je werken aan een plan om minder water te verbruiken. Niet alleen minder water uit je eigen kraan, maar ook minder water aan de andere kant van de wereld. Het lesmateriaal bestaat uit:

  • Een PowerPoint les (4 Mb). Deze presentatie is bedoeld als ondersteuning van uw les voor de klas. Maar in het vak opmerkingen zit ook extra informatie voor de docent.
  • Een PDF les (1,2 Mb). Deze les is identiek aan de PowerPoint les, maar mist de extra informatie voor de docent.
  • Een Circuit les, waarin een groepje leerlingen opdrachten krijgt.
  • Een werkblad, waarop de leerlingen hun bevindingen kunnen vastleggen.

Met de knoppen hieronder kunt u dit materiaal downloaden.

knop PowerPoint les                  knop Circuit les

knop PDF les                  knop werkblad

reldbol. Het lesmateriaal bestaat uit: